Loading

Dünya Çapında Türk Markası Olmanın Yolu:Turquality

Ne büyük gururdur değil mi? Türk Bayrağımızın uluslararası platformlarda dalgalanması. Küçüklüğümden beri Türk Bayrağının başka ülkelerde dalgalandığını görmek ve İstiklal Marşımızın okunması beni hep duygulandırmıştır.
Dünya çapında ekonomik anlamda bayrağımızın dalgalanmasına imkan sağlayan bir programdan bahsetmek istiyorum. Türk Malının dünyanın farklı ülkelerinde konumlanması sağlayan "Türkün Kalitesini" birçok ülkeye duyuran dünyanın ilk ve tek devlet destekli markalaşma programı Turquality; uluslararası markalaşma potansiyeli bulunan kuruluşların, uluslararası pazarlarda Türk Malı'nın Türk imajının oluşmasına destek sağlayan bir hibe programıdır.

KİMLER YARARLANIYOR

Türk Markası'nı destekleyerek ihracat oranlarının artmasını ve ülke ekonomisinin güçlenmesini hedefleyen bu program 04 Mayıs 2006'da yayınlanan tebliğ ile Ekonomi Bakanlığı, Türkiye İhracatçılar Meclisi ve İhracatçı Birlikleri'nin ortak hareketi ile başlamıştır. Programdan mal ve hizmet üreten şirketler, Tarım Satış Kooperatif ve Birlikleri ile ticari ve/veya sınai faaliyette bulunan kooperatif ve birlikler yararlanabilmektedir.
Turquality; diğer tüm ihracat teşviklerin üzerinde geniş kapsamlı teşvik sunmaktadır.
Bazı destekleri limitsiz ve bazı destekleri de % 50'dir. Çünkü programın diğer bir amacı da Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin 2023 yılı için hedeflediği 500 Milyar Dolar ihracat hedefine ulaşmaktır.
2006-2017 döneminde Turquality; kapsamındaki firmaların ortalama kilogram başına ihracat değeri Türkiye ortalamasının yaklaşık üç katı seviyesinde bulunmaktadır.

KALICI DEĞİŞİMLER

- Patent, faydalı model, endüstriyel tasarım ve marka tesciline ilişkin harcamaları,
- Kalite belgesi alımına ilişkin giderleri,
- Moda/Endüstriyel ürün tasarımcı istihdamına ilişkin giderleri,
- Tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetleri,
- Yurtdışı birimlere ilişkin giderleri,
- Bilişim ve Yönetim Danışmanlığı Alımı (Strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji) giderleri,
- Bilişim ve bilgi yönetimi alanına yönelik harcamaları
- Tasarımcı istihdamına ilişkin giderleri ile finansal desteğin yanı sıra Markalaşma Gelişim Yol Haritası, Yönetici Geliştirme Programı, Vizyon Seminerleri gibi birçok alanda kuruluşlara kalıcı değişimler yaratarak kuruluşların güçlenip rekabet gücünü elde ederek seçilmiş dünyanın en başarılı danışmanlık firmaları mentor olmaktadır. Turquality; üretimden satış sonrası hizmete kadar geçen tüm süreçlerde, kuruluşların küresel ekonomide nasıl rekabet edebileceklerini öğreten ve uluslararası vizyon kazandıran bir programdır. Markalaşma sürecinde en önemli adım şüphesiz "Kurumsallaşmadır".
İşte Turquality; kuruluşların markalaşması için kurumsallaşma sürecini de desteklemektedir.

BAŞARILI MARKALAR

Bu programı duymadan önce merak ederdim. Türk markaları nasıl dünyanın bir ucuna showroomlar, mağazalar açıyor, ülkede kriz varken bile TV'lere reklamlar veriyor, en büyük organizasyonlara sponsor oluyor. Bu bedelleri nasıl karşılıyor? Araştırınca öğrendim, meğer Turquality;'den yararlanıyorlarmış.
Dünyanın birçok ülkesine ihracat yapan ve birçok ülkede konumlanmayı başarmış olan markalar örneğin Koton- Yılmaz Yılmaz, Mavi-Cüneyt Yavuz, Vestel-E.Turan Erdoğan, Beko-Polat Şen, Duru Arko-Evyap-Mehmed EVYAP, Vitra Eczacıbaşı-Deniz Aktürk Erdem, Eti-Zeynep Dipçin Akdoğan, Turquality; sayesinde memnuniyetini dile getiren sadece birkaç firma yetkilisi...
Ülkemizde bu imkandan yararlanan 176'nın üstünde Türk firması var. Haydi siz de, küresel ekonomide güç elde etmek, markaya yatırım yaparak her koşulda dimdik ayakta kalmak, prestij kazanmak Türkiye'nin gücüne güç katmak için bu avantajlardan yararlanın. Bilimsel çalışmalar, önemli kazanımlar ile ciddi ve hummalı bir sürecin ardından Türkiye'nin parlayan yıldızı olmanın yolu açılıyor.

Kaynak:Gonca Elibol Yeni Asır Köşe Yazısı

paylaş