Protokol Kuralları ve Sosyal Davranış Kuralları Eğitimi

Çalışma hayatında çalışanların; iş süreçlerinde etkin, verimli ve başarı odaklı olması gerektiği kadar pozitif izlenim bırakması, iş hayatının normları ve etik değerleri çerçevesinde hareket etmesi beklenmektedir. Çünkü iş hayatında çalışanlar iletişim ve davranışları ile bütündür.

Uluslararası görgü kuralları anlamına gelen protokol kuralları; sosyal ve resmi ortamlarda davranışların profesyonelce olmasını öğretir. Ayrıca protokol kuralları; saygınlığı, iş barışını, ahengi, verimliliği artırmakta ve itibar kazandırmaktadır. 

Eğitimin içeriği:

  • Protokol nedir? Protokol Kullanım alanları ve protokolün ilkeleri nelerdir?
  • Önde gelme kuralları nelerdir?
  • Makam Protokolü nasıl olmalıdır?
  • Karşılama, hitap, tokalaşma, tanıştırılma nasıl uğurlama nasıl olmalıdır?
  • Konuşma ve dinleme protokolü nasıl olmalıdır?
  • Asansör Kullanımında nelere dikkat edilmelidir?
  • Randevu talep eden kişi önceden araştırılması neden önemlidir?
  • Ziyaretler planlanırken (hasta ziyareti, başsağlığı ziyareti, kurum ziyaretleri) randevu talep etme ve randevu saati planlanırken dikkat edilecek hususlar nelerdir?
  • Telefonda protokolü nasıl olmalıdır? Telefonda konuşurken ses tonu kullanımı ve üslupta nelere dikkat edilmelidir?  Telefonda hiyerarşiye göre uygulama nasıl olmalıdır?
  • Hediye verme, hediye göndermede dikkat edilecek hususlar nelerdir?
  • Törenlerde takdim ve konuşma nasıl olmalıdır?
  • Törenlerde oturma düzeni nasıl olmalıdır?
  • Araç protokolü nasıl olmalıdır? Oturma düzeni nasıl yapılmalıdır?
  • Giyim Protokolü nasıl olmalıdır?
  • Giyim ve dış görünüşün temsilde önemi nedir?
  • Yemek protokolü nasıl olmalıdır? Oturma düzeni nasıl ayarlanmalıdır?
  •  Kaşık bıçak çatal kullanımı gibi yemek protokolünde dikkat edilecek hususlar nelerdir?
  • Zaman yönetimi ve toplantı yönetimde nelere dikkat edilmelidir?
  • Resmi yazışma nasıl olmalıdır? Dikkat edilecek hususlar nelerdir?
  • E-mail ve tüm yazışmalara cevap verirken olumlu etki bırakmak için nelere dikkat edilmelidir?
  • Kartvizit Kullanımda dikkat edilecek hususlar neler olmalıdır?
  • Duruş, Oturma, Kalkma, Yürüyüş nasıl olmalıdır?
  • Fotoğraf çekimlerinde hiyerarşiye göre nasıl pozisyon alınmalıdır? İyi bir poz için fotoğraf çekilirken beden dili nasıl olmalıdır?
  • Topluluk önünde konuşmada nelere dikkat edilmelidir?
  • Heyecanı kontrol etmek, ses sonunu ayarlamak,
  • Etki bırakmak için konuşma içeriğinde nelere dikkat edilmelidir?
  • Sunum hazırlarken hangi yöntemler uygulanmalıdır?
  • Etkili iletişim nasıl olur?  İletişimde bilimsel teknikler nelerdir?
  • Karşımızdakinin kusurlarını rencide etmeden hangi yöntemle aktarmak gerekir?
  • Öfke nedir? Öfkeyi kontrol etmek için bilimsel yöntemler nelerdir?
  • Baskı ve stres altında kalındığında sakinliği nasıl korumalıyız?
  • Algı nedir?  Algıyı oluşturan faktörler nelerdir?
  • Kriz anında iletişim nasıl olmalıdır?
  • Etkili iletişimde beden dilinin önemi nedir? Beden dilinde dikkat edilecek hususlar nelerdir?
  • Kurumsal itibar nasıl artırılır?
     


Not: Eğitim içeriği kurum talebine göre değişiklik gösterebilir. Kurumdaki sorunlar ve beklentiler doğrultusunda içerik revize edilebilir.

https://www.yeniasir.com.tr/yazarlar/gonca-elibol/2018/06/25/liyakat-ve-aidiyetin-onemi