Problem Çözme ve Kriz Yönetimi Eğitimi

Problem Çözme ve Kriz Yönetimi Eğitimi

İstenmeyen durumlara ve ardı sıra sorunlara yol açan krizler, başta iş dünyası olmak üzere dünya genelinde tüm devletlerin baş etmekte zorlandığı kötü durumlardır. Globalleşmenin yarattığı etkenlerden ötürü, dünyanın bir ucunda yaşanan krizler, domino etkisiyle tüm ülkelere yayılmakta; ticari, siyasi ve ekonomi politikalarına ilişkin kararları değişmesine yol açarak halkın yaşantısını alt üst etmektedir.

Çalışma hayatında yaşanan krizler; finansal risklere, verimsizliğe, hizmet kalitesinin düşmesine, itibarsızlaşmaya, iş akdi fesihlere hatta kurumların kapanmasına neden olabilmektedir.

İnsanın olduğu tüm alanlarda krizlerin yaşanması olağandır. Ancak pek çok sorun krize dönüşmeden, doğru bir Kriz Yönetim Anlayışı sayesinde engellenebilmektedir. “Önlemek, ödemekten daima ucuz” olduğundan, kriz yönetimini bilmek kişiler ve kurumlar için büyük avantajlar sağlamaktadır. 

Eğitimin Amacı:

Çalışanları ve yöneticileri krizlerle mücadelede karşısında zorluklara hazırlarken, “her krizin bir fırsat olduğu” gerçeği ile krizleri başarıya dönüştürmenin yöntemleri öğretilmekte ve beyin fırtınası yapılmaktadır. Kriz bir yönetim sürecidir.


Kriz Yönetimi Eğitiminde; Krizle mücadele için çalışanların ve yöneticilerin dikkat etmesi gereken hususlar ele alınırken, iş verimliliği adına çalışanlara düşen sorumluluklar, izlenmesi gereken stratejiler ve uygulamaya dair yöntemler anlatılmaktadır. Bu eğitimle çalışanların daha geniş bir perspektiften bakış açısı kazanması sağlanmaktadır. 

Eğitimin içeriği:

  • Şirketlerin amacı nedir?
  • Karar verme süreci nasıl ilerler?
  • Problem nedir aşamaları nelerdir
  • Problem çözme teknikleri nelerdir?
  • Problem çözmede etkili sorulara örnekler
  • Kriz nedir?
  • Kriz türleri nelerdir?
  • Önlenebilen ve önlenemeyen krizler nelerdir?
  • Krize yol açan faktörler nelerdir?
  • Kriz Yönetimi Nedir?
  • Krizi önlemek için hangi uygulamaları yerine getirmek gerekir?
  • Krizleri önlemek için uygulanması gereken yönetimsel prosedürler ve sistem nasıl olmalıdır?
  • Krizlerin bireylerde oluşturduğu korku, panik, kaygı nasıl önlenebilir?
  • Krizler karşısında stres yönetimi nasıl olmalıdır?
  • Kriz yaşanırken çalışan ve yönetici üzerinde nasıl bir etki bırakır?
  • Kriz iletişimi nasıl olmalıdır?
  • Kriz liderler nasıl davranmalıdır?
  • Krizler karşısında öz değerlendirme nasıl yapılmalıdır?
  • Krizler nasıl avantaja çevrilir?
  • Kriz sonrası süreçler nasıl ilerlemelidir?